DS Aliff Syukri Meluangkan Masa Menziarahi Hidayah Dan Keluarga,Isteri Arwah Abam Berkongsi Cerita Pasal Kucing Dan Juga Peneman Seketika Buat Anak Nya

Meskipun lebih seminggu sudah berlalu, pemergian Abam masih ditangisi oleh ahli keluarga, sahabat malah seluruh rakyat Malaysia. Pelbagai kisah kebaikan Abam dirungkai selepas pemergiannya dan ternyata insan bernama Syed Umar Mokhtar ini seorang yang hebat.

Terbaru, seorang kenalan Abam yang dikenali sebagai Syuk memuat naik satu gambar di Instagram di mana ada seekor kucing sedang tidur di sebelah anak Abam. Menurut Syuk, kucing itu seolah-olah peneman buat Hamzah.

Arwah nak beli seekor kucing

Menerusi posting Syuk, dia memberitahu hasrat Abam sebelum ini adalah untuk membeli seekor kucing bagi menemani isterinya di rumah. Namun, hasrat tersebut tidak kesampaian kerana dia telah dijemput ilahi. Walau bagaimanapun, selepas pemergian Abam, mereka semua seakan tidak percaya apabila seekor kucing yang tidak tahu dari mana telah memasuki rumah keluarga Abam dan terus tidur disisi Hamzah. Tambah Syuk, sehingga hari ini kucing tersebut masih berada di rumah itu.

Sejak hari pertama

Salah seorang netizen turut berkongsi di mana dia melihat kucing yang sama pada hari pertama arwah Abam meninggal dunia. Pelbagai komen turut ditinggalkan oleh netizen melalui posting tersebut. Mereka menyifatkan kucing yang datang itu merupakan peneman seketika buat anak kecil itu selepas kehilangan seorang ayah.

Contohi ayahmu

DS Aliff Syukri datang menziarah

 

Hari ini DS Aliff Syukri ada melawat isteri arwah Abam di rumah nya di Taman Air Manis, Sabak Bernam. Tujuan kedatangan untuk memberi sumbangan. Tidak disangka kucing yang ada pada hari pertama arwah Abam meninggal di bawa balik sekali. Isteri arwah abam ade beritahu yang arwah ingin membeli kucing sebagai peneman jika Abam tiada. Namun sebelum sempat membeli kucing tersebut arwah telah pergi. Apa yang menarik perhatian ialah, kucing yang ingin dibeli sebelum ini adalah sama dengan kucing yang datang tersebut. Menurut isteri arwah kucing itu sangat jinak dan sentiasa bersama Hamzah anaknya.

Kredit : RJ Sohor

“Tak tahu dari mana datangnya kucing ini, sehingga hari ini jadi peneman tidur Hamzah”

SubanaAllah, sungguh besar kebaikan Arw4h Abam Bocry sehingga pemergi4annya di muliakan, di tangisi oleh semua orang malah satu persatu kebaikan dan amalannya di kongsikan semua yang mengenalinya dan sangat senang cara pemergi4nnya. Ramai yang bercerita tentang kebaikannya sehingga ke hari ini. Semoga Arw4h Abam disemadikan dikalangan orang yang beriman.

Selain itu, ada juga sesuatu yang pelik berlaku selepas pemergi4annya. Ternyata banyak kebaikan dan amal jariah yang di lakukan arw4h ketika hidupnya.

Menerusi perkongsian dari adik arw4h di ruangan instagramnya dia menceritakan sesuatu yang aneh berlaku pada hari kem4tian abangnya sehingga ke hari ini.

Kucing asing itu kelihatan begitu manja dengan anak arw4h tidur pun sekali dengan Hamzah. Nampak bersih bukan seperti kucing terbiar cuma kehadiran kucing ini sangat aneh kerana tiada siapa yang tahu tentang kucing tersebut bahkan keluarga terdekat Abam.

SubhanaAllah, adakah kucing tersebut kiriman Allah buat anak arw4h? Sebagai penghibur Hamzah dan peneman si kecil itu seperti mana arw4h bapanya pernah berniat sebelum pemergiaannya. Ataupun kucing itu mungkin pernah rapat dengan arw4h ketika Abam masih hidup, apa apa kebaikan yang Abam buat untuk kucing ini membuatkan kucing ini hadir di hari kemati4annya dan menetap di rumahnya dan meneman anak arw4h.

Rata rata netizen juga sangat terkejut dengan kejadian ini dan ramai yang menganggapkan mungkin ini adalah satu kebaikan yang arw4h pernah buat dan juga ada juga beranggapan kucing tersebut kiriman Allah untuk anak Abam.

Banyak persoalan yang timbul sebab tiada yang tahu kewujudan kucing tersebut sebelum ini. Apa apa pun ini adalah kuasa Allah untuk kita sebagai HambaNYA jadikan iktibar atas setiap keajaiban sesebuah kem4tian. Semoga Hamzah sentiasa terhibur dengan kehadiran si meow ini di rumah.

Sumber : Ig Syukkicuk

Be the first to comment on "DS Aliff Syukri Meluangkan Masa Menziarahi Hidayah Dan Keluarga,Isteri Arwah Abam Berkongsi Cerita Pasal Kucing Dan Juga Peneman Seketika Buat Anak Nya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*